19 december 2009



Oj vad tiden rinner, hinner inte riktigt med här märker jag. På jobbet börjar allt vara gjort och på tisdag är det sista arbetsdagen på tre veckor. Vi börjar vår ledighet med att ta flyget till Teneriffa på tisdag. Vi skall alltså fira jul i värmen. Yäk tänker väl någon, men eftersom vi inte har några barn tycker jag att det inte spelar så stor roll var man firar jul. Om vi hade barn hade jag nog tänkt på ett annat sätt.

Jag skulle älska att fira jul som Fanny och Alexander, massa barn och vuxna som samlas till gemensam fest och dans kring granen. Men nu får vi väl vänta med det några år till. Som jag tidigare skrivit så tycker jag ju att julen egentligen är över på julafton, det är ju tiden före jul som är det roliga.




Den här kransen för adventsljus har jag köpt på butiken My Country Home
även ljusen är därifrån. Det var lite knepigt att få dit dem bara. Hälften av hålen var så små att jag var tvungen att använda ljusvässare för att få ditt ljusen och de övriga var så stora så jag satte aluminiumfolie runt de ljusen. På den nedre bilden syns det bra hur jag fixat.
Glasklockan är gammal, liksom korset.



Kramar

7 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Hejsan!
Jag har kikat in här några gånger :)

Måste bara svara och påpeka att jag fick amaryllisen så billig för att den var nästan utblommad - ja, fast jag märkte förstås att den inte var det riktigt ändå ;)

Önskar er en riktigt skön resa till värmen!
Förstår att ni passar på och åker så länge ni är "tumis" :)

God Jul!!!

alegni sa...

vilken häftig ljusstake, men trist att den inte var riktigt hundra så du måste trixa så mycket med ljusen.
ha en riktigt bra resa så hörs vi igen efter helgerna! god jul och kram!

Ullis sa...

Snyggt, Sabina!
Tack så väldigt mycket för presenten jag fick. Det gav verkligen guldkant på min måndag´.
Kram!

me and alice sa...

Hej Sabi!
Åh vad jag tycker ni gör rätt som är i värmen. Passa nu på att njuta riktigt mycket!!!!
Gott Nytt År önskar jag er!!!
Kraam Susanne

me and alice sa...

Glömde ju säga att din ljusstake är helt underbart fin!!!!
Kram igen!!
Susanne

Kamomilla sa...

Hej!
Jag fotade månen vid tolvslaget, då hade den ännu sin ring runt sig...

God fortsättning på året!
Kamomilla

Kamomilla sa...

Hej!
Grodan jag fick är köpt i Pargas i blomsteraffären Flowers and Fantasy. Men jag googlade på texten i botten och kom hit, till en nätbutik:

http://filipiniana.se/index.php?cPath=56

Kanske värt att kolla upp?