13 juni 2011

Spännande besök



Lördag blev en spännande dag. Vaknade tidigt redan efter klockan sex. Eftersom vi inte har toalett på kolonilotten så traskade jag iväg till den närmaste toan, på vägen dit träffade jag på en liten filur. Ni kan aldrig gissa vad det var?


Det var en liten sköldpadda som var ut på en liten spatsertur i gryningen. Döm om min förvåning?! Jag gick tillbaka till stugan, klädde på mig och tog en liten pafflåda jag hade på vinden och sen gick jag för att hämta "Skalman". Satte Skalman i lådan och gav honom några maskrosblad. Dom tog snabbt slut och sen ville sköldpaddan ta sig ur lådan, vilket den ju inte lyckades med, som tur. Satte sedan upp några lappar om att jag hittat den och var den fanns att hämta. Ingen hörde av sig. Gick själv till områdets samlingsplats och där fanns det en kvinna som visste att det fanns en sköldpadda på området. Jag fick ägarens nummer, men ingen svarade.
Fick vänta ända till fyra innan kvinnan äntligen kom för att hämta tillbaka sin Jasmin, ja Skalman var faktiskt en flicka. Lite besviken var jag nog, skulle ha varit mycket roligare med en Skalman.
Men vilken lycka att ägaren hittades, vad skulle vi ha gjort med en sköldpadda, dom är faktiskt lite äckliga kan jag tycka.




7 kommentarer:

alegni sa...

vilket fynd! och vilken tur att ägaren hämtade hem kräket. jag skulle inte heller vilja ha en sån i huset (fast vissa här skulle bli väldigt glada över en sådan).
kram!

Galleri MochB sa...

En sköldpadda står högst på min dotters önskelista just nu... Fast jag tycker också de är äckliga :O)

Ullis sa...

Häftigt besök du hade! Vi hade också naturen in på knutatarna igår och idag... vårt besök var modell större: en älg på bakgården!

Lyckoslanten sa...

Hej där! Vi hade en väldigt liten Skalman en gång, men den smet när sonen hade den i dammen när jag rengjorde akvariet :( Vi har alltid haft otur med djur. Tack för att du är med i min utlottning! Visst blir det två lotter till dig! :o) Hoppas du får en skön sommar där i lilla stugan! ❀

Lyckoslanten sa...

Psst. Du har något inne hos mig! :o)

Fairytale sa...

Vilken söt filur att träffa på bara så, och tur att ägaren hörde av sig.
Önskar dig en mysig söndag!
Kramiz

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Vad skoj att få tassa in på en ny blogg ...
Vilken upplevelse att hitta en Skalman, tur att ägaren hittades.
Jo jag har fått flere kommentarer om kalendern och det har kommit fram att det är flere som har den samma...
Du undrade om stämpelfärgen, jo från Sinelli har jag köpt den.. Det är en verkligt bra färg..
Vi "hörs" !
Kraam
Sanne