23 juli 2013

Long time no see. Mumin flyttar!


Det känns som tusen år sen och det är ju faktiskt nästan ett år sen jag bloggade senast. Nu fick jag bara sån lust när jag såg den nya mumin muggen. Det har faktiskt hunnit komma tre stycken här emellan, eller egentligen fyra. Kanske jag glömt någon dessutom.
Men nu i vecka 35 kommer det en ny igen, istället för äventyrsmuggen. Denna nya är verkligen fin, tror att jag skall skaffa flera av den här. Dessutom är kannan och allt det andra sakerna i serien också jättefina. Den nya muggen heter Flytten.

Hur kom då motivet till denna nya mugg till, jo det kan jag berätta här.

Plötsligt en dag börjar alla att lämna Mumindalen. Mumintrollet och Snorkfröken bestämmer sig för att ta reda på varför. De får snart reda på att anledningen till att alla flyr är på grund av en stor komet som när som helst kommer att slå ner på på jorden. Hela Muminfamiljen börjar packa sina saker för att sätta sig i säkerhet i en grotta. Till slut kan invånarna i Mumindalen andas ut. Naturens egna krafter driver bort kometen och livet i Mumindalen kan fortsätta precis som förut.

Denna nya serie blir perfekt till mörka höstkvällar, eller vad tycker ni? Varmt te eller kakao, nam!






Oj oj vilken mysig stämning. Hur skall jag orka vänta till slutet av augusti?!

Ha det bra där ute.

Inga kommentarer: