19 oktober 2008

Svarta tavlan och loppisfynd

Lovade visa er den nymålade dörren i köket, som nu börjar vara klart. Nu är det bara spisfläkten som inte ännu är kopplad. Men så småningom, man kan ju inte få allt genast, eller kan man? Så fortfarande då man steker måste man öppna fönstret så att man inte har allt os inomhus.

Så här blev dörren.


På lördag kväll lagade vi tillsammans med Janne denna meny. Det var jättegott, till maten hörde förstås röttvin. Efterrätten blev kanske inte riktigt som vi tänkt oss, men den gick att äta. Måste träna lite inför nästa gång.

Förrätt


På söndag belv det sen loppis för hela slanten. Fyndade lite små kakformar, en anteckningsbok, salt och pepparströare, ett litet får, två små porslinshjärtan och det bästa av allt en Lene Bjerre bordslampa, med svart skärm, oj då hur skall den nu passa in, undrar kanske nån? Jag tror att den kommer att bli en bra kontrast mot allt det ljusa som t.ex. Susanne ( me and Alice) m.fl. har konstaterat i sina bloggar. Lampan får ni se en annan dag, den fick jag för en fjärde del av utgångspris i butiken och alla lappar satt fortfarande kvar, så den är inte använd, så nu får jag slita ut den...



Bääää, äkta fårskinn på fåret.

Funderar ännu på en gammal trälåda, som blev kvar på loppisen, måste nog kanske hämta den imorgon i alla fall. Har börjat få Janne intresserad av samma gamla prylar som jag och han var riktigt besviken idag då han inte själv fyndade något. Det var faktiskt han som hittade salt och pepparkaren. Han börjar veta vad jag vill ha.

Kram Sabi

9 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att du vill följa min julblogg.
Kram Lotta

My white home sa...

Hei! Kiitos tervetuloa-toivotuksista :) Miten kivannäköinen ovestasi tulikaan!
Mukavaa syksyn jatkoa!

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul att komm ain till en helt ny blogg. Kommer absolut igen:)
Kram Lallis

Villa Hemma sa...

Kanonfin svart tavla, roligt att skriva upp menyn :D

- jenny

IKT i min vardag sa...

Kul att du vill vara med och tävla. Lycka till!

Kram Linda

Nicole sa...

Oj, den menyn skulle jag inte ha tackat nej till! Mums!! Jättefint med svarta tavlan där! Söta saker du har fyndat på loppis och kul om du fått Janne med på noterna! Jag har turen att ha en gubbe som också är intresserad av allt gammalt!

A home far away sa...

Men åhhhh så fint det blev, dörren är ju helt underbar!


Ha en fin fredag
Kram Gunilla i Singapore

♥ Fyra årstider sa...

Ville bara titta in och önska dig en skön helg.
Kram Lotta

me and alice sa...

Hej Sabina!
Ja det var länge sedan sist! Har också haft fullt upp och knappt hunnit blogga runt hos andra...
Vilken snygg griffeldörr ni gjort och det blev ju jättebra med det nya köket...
Mumsig meny!!!
Nu är jag nyfiken på din nya fina lampa!!
kram Susanne