9 november 2008

Har man lovat så har man...

jag lovade ju att det skulle bli ett inlägg eftersom jag köpt ny kamera. Dagen har varit ganska lugn, jag och hunden har inte gjort något speciellt. Just nu ligger han och sover vid mina fötter. Tittade på inredningsprogram i morse, men fick inga goda idéer, tacka vet jag Martin Timell. he he.
Vid tolvsnåret stack jag i väg till min favorit loppis, fyndade en ljusstake från danska Villa Collection, tre plansher från Ikea, fem små vita tavelramar, som jag sen satte in kort i, som jag köpt i blomsteraffären. Hittade också en fotokopia från 1920-talet, föreställande gatan var vi bor. Måset nu hitta en fin ram till den.

Sen var det dags för en vindstur, kom ihåg att det borde finnas en urna och en vit groda där, så det var bara att gå igenom alla lådor där uppe. Hittade en hel del andra saker också som skall till loppis när jag har bord där. Hittade t.ex. en massa gamla julgranspynt som jag tänker sätta i påsar och sälja.

Ljusstaken

tavelramarna


bild från köket


Ha det bra, skall försöka hinna med ett inlägg i veckan, men hela november är så fullbokad med allt möjligt att jag inte vågar lova något.

Sabi

10 kommentarer:

alegni sa...

jag försöker låta bli att köpa hem mera prylar, men jag lyckas rätt dåligt ;)
vilken skattkammare loppisen hos er verkar vara!

Nicole sa...

Ljusstaken är jättefin!1 Såna lite nyare märkesgrejer brukar inte finnas på loppis här, på sin höjd nån Marimekkoburk.
Hjärtat av fattigmanssilver är tyvärr slut. Jag har beställt fler, men inte fått nån bekräftelse på om de kommer. Liknande hjärtan (och andra figurer av fattigmanssilver)har beställs från andra leverantörer också, men de ligger alla på restorder. Jag hoppas att vi får nåt av dem. Jag kan höra av mig då...

Nicole sa...

Hej igen!
Jo jag glömde att svara på din andra fråga (eller jag har svarat bland kommentarerna, eftersom flera frågat). Byrån kostade 216 euro, det dyraste hittills av mina loppis- och auktionsfynd, men jag har inte hittat nån billigare spegelbyrå heller...

Nicole sa...

Jag igen...
Jo den ringen har vi haft, men den tog tyvärr slut häromdagen. Jag tror inte att vi får mera, men jag hör av mig i så fall! Ringen kommer från Walther & Co, vars zinklyktor vi väntar på som solens uppgång...
Vi har kvar av tomtringen som ska stå på bordet, men den ser ju inte riktigt likadan ut.

Anonym sa...

Heippa.

Hienoja kuvia sulla näyttää täällä olevan, kuvien katseluun tää sitten rajoittuukin kun ei toi ruotti oikein taitu.. :)

Kamomilla sa...

Det är alltid kul att fynda på loppis! :)

lottens vita och gröna sa...

vilken härlig loppis du verkar ha hittat! vilken jättefin ljusstake! så vacker tapet som skymtar där i bakgrunden!
ha det sååå gott, varmkram lotten

Nicole sa...

God morgon!
Nu har vi fått hjärtan från en annan leverantör, ganska lika de som tog slut tidigare (och som vi inte får mera av!). Tomteringen kan vi ev. få mera av, Walther & co meddelar i mitten av nästa vecka om de kan leverera eller ej...

Unknown sa...

Hej!

Roligt att du ville delta i vår 2 advent tävling.

Kramis,

Nicole sa...

Hallå där! Vi fick tyvärr inte fler av tomteringarna! Hoppas att du får tag på den nån annanstans, annars får du vänta tills nästa år =).