6 december 2008

Long time no see...

oj vad tiden går,det är nästan en månad sen förra inlägget. Har riktigt dåligt samvete, jag blir jätteglad när ni tittar in och lämnar ett spår efter er. Tyvärr så hinner jag inte alltid kommentera hos er fast jag ofta tittar in.

Idag är det Finlands självständighetsdag, värt att fira med lite god mat och förstås måste man ju titta på presidentens mottagning på slottet. Ikväll blev det zebra till kvällsmat med ugnsbakad batat, mums vad gott det blev. Janne kunde inte gissa köttets ursprung, ville överraska honom. Så skoj blev det ändå inte eftersom han har nästan 39 graders feber och ligger inlindad i två täcken. Han orkade just och jämnt upp för att äta och sen tillbaks till kojs.

Själv har jag äntligen fått till stånd lite julstämning här hemma, har satt upp julstjärnan, julbollen och tänt elflugan. Maileg grisarna har också hittat hem till oss. Köpte först en mindre i randigt, men sen kunde jag inte låta bli att köpa den stora rosa,när jag sprang över den i en jättefin inredningsbutik i Pemar. Soffan blev genast julklädd, när jag satte det två vita kuddar med röd brodyr, sen åkte också den stora filtdyna som jag köpte på Lidingö för några år sen. Tyvärr finns inte butiken Strössel mera. Ha det bra.

Kram Sabina





Adventsljustaken för i år.

2 kommentarer:

alegni sa...

visst är de där grisarna underbara!
fina adventsljus har du också fixat, o mysigt i soffan!
zebra?!?

ha en trevlig andra advent!

♥ Fyra årstider sa...

Den grisen är bara så söt.
Kram Lotta