22 december 2008

TOMTEINVASION


nu har de äntligen hittat hem. Tomtarna har tittat upp från sina gömmor och invaderat hela lägenheten. Janne såg riktigt nervös ut igår när jag plockade upp dem alla från äggkartongerna, var de förvaras när de inte är framme. Jag tror att det fanns 35 olika tomtar. De är designade av en lokal förmåga. Varje år kommer det några nya modeller, årets nya var bastutomte, besticktomte, flaggtomte och en med en bjällra.




För mig blir det som en drog, man måste samla dem alla. Ni kan ju se i ett tidigare inlägg att jag även samlar Mariskålar, det är likadant med dem. Det fattas bara några, men jag har inte riktigt koll på vilka, så då de är på specialpris på dem, minns jag inte vilka som fattas. Jag vet att det är någon av de blå, eftersom jag inte riktigt gillar blått så har de fått vänta.

Även på mitt samlade favoriterbord har några tomtar fått plats.

Janne undrade också om det var något mer jag samlar på som han ännu inte sett. Jag tror att han sett allt snart, men man vet ju inte. Kivilyktorna som hör ihop med mariskålarna är inte framme just nu, men av dem finns de lika mycket som skålarna. Ja nå, egentligen finns de fler har nämligen några dubletter.

Herr Winter har även han flyttat in, hittade honom på en av mina favoritaffärer Sisustusliike Harmonia. Hos Kirsi finns det så mycket fina saker och om man inte vill sy sina gardiner själv så gör Kirsi det för dig.

Den här bilden från butiken tog jag tidigare i höstas, nu ser där lite mer juligt ut.


Herr Winter.


Kramar Sabi

Inga kommentarer: