14 mars 2010

Bästa hänggungan



Nu är det så att jag har världens husfeber och så råkade jag helt av misstag komma in på programmet Strömsö idag. Där gjorde Jim den bästa gungstolen jag nånsin sett. Tänk att köpa en lite söndrig gungstol för en liten peng och sen göra om den till en urfin hänggunga.

Här kommer instruktioner hur man gör den:

Såga först av benen. Sen följer det viktigaste momentet i ombyggnaden. Det är att stärka upp alla pinnar i ryggstödet med lim och tappar. Låt limmet torka. Slipa gungstolen. Måla hela gungstolen vit. Målfärgen skall vara lämpad för utomhusbruk. Låt torka. Märk ut ränderna med målartejp, så att de blir raka. Måla ränderna.





Visst är det en urfin idé?! Enda missen var att den inte var målad undertill, vilket jag skulle ha gjort.

Skön fortsättning på söndagen.

5 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Det där hade jag faktiskt inte råkat se, men det var ju verkligen en kul idé.
Härligt område dom spelar in avsnitten på.

Skönt att det gått bra med ditt knä! Måste vara så frustrerande att hoppa på kryckor...

alegni sa...

jo, det var en prima idé! det finns en gungstol i skärgårdshuset, så den kunde vi använda till en trädgunga. problemet är att våra träd inte har tillräckligt tjocka grenar för en sådan :/

MIN LYCKA ♥ sa...

Vilken rolig idé! Den blev jättesnygg. Ser så somrigt ut, hjälp vad man längtar till gräset syns och värmen kommer.

Jag gillar att spruta idéerna, som min sambo inte alltid uppskattar för han får avsluta alla projekt när jag tröttnar:=) Haha!! Alla är vi olika:=))

Marika

Galleri MochB sa...

Såg också programmet och tyckte idén var super. Kommer kanske att hänga gungstolar på var och varannan gård i sommar :O)

Livingroom sa...

Hejsan!
Tack för titten och komemntaren... Hade din väninna alltså varit på party eller ordnat ett själv?? Det har varit superskoj..
Jättefin ide med gungan... om man hade en större trädgård kanske man kunna förverkliga ideén...
Ha det så bra,
Lotta