11 mars 2010

Drömmen om Italien

Sitter och surfar på resor till Italien. Förra sommaren var vi till Riva vid Garda sjön. Vi gillade platsen starkt och nu funderar vi på att i sommar igen åka till Italien. Dessa underbara lila grönsaker fotograferade jag på den resan, har ingen aning om vad de är. Kanske någon av er vet vad de är?



Igår var jag hos doktorn och han kunde konstatera att mitt knä har läkt fint. Nu får jag gå utan kryckor och det känns jätteskönt, men ändå lite ostadigt ännu. Nå så småningom blir det väl bättre.

kramar



ps. har inte kollat programmet Drömmen om Italien

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!!
Kul att du hittade till mig!
Vilka "coola" grönsaker!
Vad är dom för nåt?
Jag har bott/jobbat som au-pair i gardasjön Italien, det är verkligen vackert där..
Mysig blogg du har,kikar in igen!
kramis!
annaleena

Ullis sa...

Har ingen aning om vad grönsakerna heter, men fina är de i alla fall.
Kul att höra att du är på fötterna igen.
Vi ses!

alegni sa...

de ser ut som nånsorts aubergine.
kul att du sluppit kryckorna, snart är det full fart på dig igen :)
trevlig helg!

MIN LYCKA ♥ sa...

Jag har också en dröm om Italien. Har aldrig varit där, men nångång så ska jag dit:=)

Har aldrig sett en liknande grönsak, men den ser riktigt dekorativ ut och hade varit snygg att lägga på ett fruktfat som dekoration.

Gissar förresten på någon form av aubergine...eller nja...vet inte..
Marika