5 mars 2011

Life is what you choose it to be!




Ny text på väggen. När vi hade vår rörrenovering förra våren så lyckades någon av arbetarna borra ett hål på fel ställe, vilket ledde till att vi blev tvungna att måla om hela väggen i hallen och då gick mitt gamla väggord förlorat.
Nå det var ju inte så farligt men, att peta bort det från väggen innan målning var jobbigt. jag beställde sen ett nytt och trodde att det skulle vara likadant, men ack så fel man kan ha. För det första är det nya grått, medan det gamla var svart. Du kan se det gamla väggordet här. Lite annorlunda är det faktiskt. Men jag gillar det nya bättre, vad du tycker du?
Bytte också plats för väggordet, nu pryder det väggen ovanför ytterdörren, så att varje gång då man går hemifrån kan suga på orden.

Ha en bra helg!

5 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Tänkvärda väggord du har. Bra ställe verkar du ha placerat det på också.
Mina väggord kommer att försvinna när vi väl kommer oss för att tapetsera om i hallen också. Men eftersom vi kommit in i någon renoveringsdvala nu så blir det väl inte på ett tag...
Kram Kicki

Moster och jag sa...

Fint ordspråk, och det nya tycker jag ser riktigt fint ut.
Här håller vi också på för fullt med renovering och utbyggnad. Jag börjar bli så trött på byggdamm....
Ha en bra vecka! kram Maj-Gun!

Skogsdoft & havsbris sa...

Det är kloka ord det där, och att mötas av dem när man går hemifrån är ju inte illa! Jag skulle gärna ha ett väggord jag också, men min man är inte så förtjusta i såna tyvärr... Nåja, kanske jag lyckas smuggla in ett någon gång i alla fall! ;)
Ha det så bra och jag håller med om det du skrev på min blogg för ett tag sen - hoppas vi ses snart igen! :)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Fin text!

Hoppas du får en fin måndag! Kram Maria

Virpi / My Country Home sa...

Hei, messuilla nähdän!
T: Virpi