29 april 2011

Härliga pasteller





Virpi på My Country Home har fått in en ny härlig serie porslin i helt underbara pastellfärger. Serien är handgjord och ingen pryl är helt lik en annan. I serien ingår härligt stora kaffekoppar, skålar, pajformer etc. Serien kan användas i ugn, mikrovågsugn och diskmaskin, vilket jag tycker är väldigt praktiskt. Tyvärr var jag för snabb när jag var inne hos Virpi så jag glömde skriva upp namnet på serien, men skall tillägga det bara jag får reda på det. Jag skulle inte ha något emot att ha några av dessa hemma eller kanske på stugan, men jag behöver dem verkligen inte. Så nu är plånboken stängd!


Bilderna blev tyvärr lite gula, så färgerna kommer inte riktigt till sin rätt. De stora pajformerna ser ni nere på bordet, i två olika storlekar och på hyllan koppar och skålar.

helg kramar

6 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Härligt porslin!
Det skulle jag gärna ha...men skåpen är ju förstås redan ganska fulla...
Ha en fin Valborg och första maj!
Kram Kicki

Fairytale sa...

Visst är det härligt med alla pastell-färger.
Ha en skön lördag!
Kram Tina

Pia sa...

Om man bara hade hjärta att kasta bort allt det "gamla" porslinet, så kunde man skaffa nytt...! Virpi o Terhi har ljuvliga saker i sina buriker!

Tack skall du ha för smakrådet/kommentaren!

Kramar!
-Pia-

Louise sa...

Skulle också gärna säga ja tack till detta porslin!

MIN LYCKA ♥ sa...

Pasteller är verkligen inne och modernt just nu, snyggt!

Fröken Tindra sa...

Ser ut som en mysig butik med fint porslin! Härliga färger.
Kram!