22 maj 2011

Nya gardiner



Eftersom veckoslutets program blev inhiberat, så hade jag lite extra tid. Den tiden använde jag på att gräva i rabatterna på stugan, men den mesta tiden gick åt att sy gardiner till stugan. Vi har varit utan gardiner hittills så det var på tiden att jag fick dem sydda. Tyget har jag haft redan länge, det har bara väntat på att få bli fina nya gardiner.

Gardinerna blev modell enkel, raka gardiner, som fick ett band för att man skall kunna sjustera hur mycket de täcker av fönstret. Det kan ju vara bra att få ner dem ibland, så att inte allt syns ut. Jag tycker dessutom att det är lite sött med banden.

Hängde upp dem för att kolla hur de blev, men de borde ännu strykas. Tyvärr känner jag mig själv alltför väl och misstänker att de aldrig blir strukna, inte för att jag äns har ett strykjärn på stugan. Så det får väl bli min ursäkt då. Dessutom borde fönstren tvättas, det är t.o.m. målfärg på dem, efter takmålningen.


Dynan i soffan är ny, den hämtade jag från Skottland. Var fem dagar på klassresa där.

Sydde en ny gardin till köket hemma också, men den är inte upphängd än, så vi tar den bilden en annan dag.

Det har varit en jätteskön helg, men nu skall det vara tre dagar lite kallare och regn. Det blir bra för mina nyplanterade blommor.

kramar

6 kommentarer:

Ullis sa...

Jättesnyggt!
Tro mig, den där kudden får fötter när jag kommer på besök! ;)

Livet på Vestergård sa...

Jättefina gardiner!
Jag är ännu utan i kökets matrumsdel eftersom de jag beställde för evigheter sen kommer först i slutet på maj. Men nu har vi vant oss att vara utan :)

alegni sa...

finfina gardiner!
sabi, du borde ha köpt hem ett helt lager av den där kudden, jag är lika sugen på den som ullis :D
ha en great vecka!
kram

Louise sa...

Ja så här "på håll" ser man åtminstone inte att det skulle finnas ett behov av att stryka gardinerna ;) Snygga blev dom!

Anonym sa...

kuvaa hanhesta ja lampaasta kaivataan;). T: Jenni

Moster och jag sa...

Jätte fina gardiner. Även jag har köpt liknande till våra köksfönster.
Ser riktigt mysigt ut hos dig!