15 september 2008

Måndag igen

Så var det måndag idag igen då. Helgen gick väldigt snabbt, Janne satte äntligen upp hatthyllan i hallen, till den påföljd att grannen knackade i väggen. I det här huset får man bara göra renoveringar varadagar mellan 8 och 16. Vem sjutton har tid då, med tanke på att de flesta männsikor arbetar den tiden på dygnet och inte tar man in en renoveringsgubbe för att sätta upp en hatthylla... eller en tavla eller dylikt. Varje gång är det samma sak, man blir så sur. Ikväll är det bolagsstämma så kanske man får skäll där då. Men då ska de nog få höra, en granne har nämligen ett väggur som stör mig något enormt, varje natt hör man hur det slår varje halvtimme.

Bakade förresten skådebröd igår också, blev riktigt fina. Så mycket annat har jag nog inte gjort eftersom min rygg varit så sjuk att jag varit tvungen att vila. En prinsesstårta svarvade jag faktsikt ihop på lördag morgon, eftersom en arbetskompis hade dop. Glömde förstås att ta en bild av den!! När Janne såg kakan ville han också ha en, så jag gjorde en liten till honom också.




Nu måste jag rusa, skall på fysio för ryggen.

Ha en bra dag

/Sabi

3 kommentarer:

Jaana sa...

Lämmin kiitos Sabi vierailustasi blogissani ja kiitokset myös onnitteluista! Sinulla on täällä blogissasi paljon kauniita kuvia!

Juu, olen huomannut, että ulkomaiset bloggaajat tapaavat toisiaan ja se olisi kyllä kivaa täälläkin!

Mukavaa vikkoa sinulle!

Valloittava valkoinen sa...

Toivottavasti saat selkäsi kuntoon!
Ihania nuo leipomasi sämpylät!ja tarjotin niiden alla!!!
En paljoakaan ymmärrä ruotsia nolona myönnän ja tuo googlen kääntäjä on tosi hauska tuntuu että sitten ymmärrän vielä vähemmän:)

alegni sa...

vad är det för dumheter att man bara får spika o borra i väggarna den tiden på dygnet?!?
ingen är ju hemma då!!
fint skådebröd!