17 september 2008

En trevlig stund på stan

Ikväll åkte vi med Janne in till stan, lite löjligt att vi tog bilen i och för sig eftersom vi kunde ha gått de två kilometrarna till stan, men vi var också och förde lite grejer så det blev samma resa. Vi gick in på det lokala varuhuset och jag fastnade genast för en stor väska. Förklarade för Janne att en kvinna måste få en ny väska varje höst och vår och sedan behöver man en sommarväska också. Eller hur? Visst håller ni med?! Bestämde mig ändå för att äta på saken och vi åt middag på en mysig restaurang. Inte skulle jag ju ha behövt äta på saken, nog visste jag ju genast att det var min väska. Nu borde jag bara hitta ett par trevliga skor till. Till saken hör att jag är en sko- och väskoman. Har ca 100 par skor och nästa lika många väskor. Då blir det ju faktiskt så att man inte hinner använda dem alla.








Jag längtar att nångång få ha en walk-in-garderob. En av mina goda väninnor har just flyttat till villa och de har ett av deras överlopps sovrum som garderob, där kan de klä sig och stryka sina kläder i lugn och ro. Lite avis är man ju nog.


Men en ny väska blev det och en mysig stund tillsammans med Janne och det övervinner nog den stora garderoben för tillfället.


Ha en skön fortsättning på veckan.


Kram Sabi

3 kommentarer:

Valloittava valkoinen sa...

Kaunis uusi laukku!
Iloista viikonloppua!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej & tack för din rara kommentar hos mig :) Vad glad jag blir att hitta en ny (för mig) härlig blogg!

Kommer snart tillbaka!

Jes

Ullis sa...

Tro mej, Sabina: Man kan aldrig ha för många skor eller väskor! ;)
Kram!