28 maj 2010


Nu har vi också äntligen fått en egen IKEA. På plats var jag redan första dagen då det var öppet för Ikea Family kunder. Massor med folk överallt, men eftersom det är Finlands största så lyckades folk sprida ut sig så pass bra att det inte ändå kändes trångt. På parkeringsplatsen ryms 1250 bilar och där var säkert 1000 när vi kom halv tolv. (de öppnade redan tio)
Den här gången blev det inte så mycket shopping, köpte några plåtburkar till jobbet att ha pennor och saxar i. Socker hette de visst.
Ska nog ta och åka dit pånytt utan J och med mera tid, så att man kan titta i lugn och ro. Nu blev det lite kapplöpning genom hallarna.

Det är fredag igen och jag har endast en vecka kvar på jobbet till semestern. Den är efterlängtad! Får se hur det blir med Italien.

Renoveringen fortskrider i badrummet, jag vet att jag lovat bilder, ska föröska ta nu under veckoslutet medan ljuset räcker till. Det är redan kaklat och imorse drog de elledningar för fulla muggar. Konstaterade att det är bättre att sticka iväg på jobb än att vara ivägen för elgubbarna.

Kramar

2 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Låter toppen! och jag håller med dej... bäst att lämna den andra häften hemma så man kan vandra i egen takt ;O)
Skön semester! Kram Mia

MIN LYCKA ♥ sa...

Åh vad kul!! Det finns planer på att IKEA skall byggas och vara klart ca 5 km från mig..spännande!! Nu har vi nästan 10 mil till närmsta IKEA, så hoppas att planerna går igenom.
Det är en affär som är svår att komma därifrån utan något trevligt och billigt med sig ut..
Trevlig fredag!
Marika