7 september 2010

En röd skönhet


Var på en auktion en söndag i augusti och fyndade denna skönhet. Det är sällan man gör riktigt bra fynd på auktion, men den här gången var det ett verkligt fynd. Stolen är en gammal barberarstol från 50-talet tror jag, men kanske nån av er har mera info om den. Gissa vad jag betalade för den? Den är av märket Heteka. Kanske det ger er en vink om priset.
Jag har nu slipat och målat om armstöden, nog i ursprungsfärg. Sen gned jag även de krommade delarna med kromkräm. Jag tycker den blev urläcker, den står nu på kolonistugan och väntar på gäster.

Ha en bra fortsättning på veckan

4 kommentarer:

alegni sa...

vilket prima exemplar! en sån finns nog inte i alla stugor. grattis till det lyckade köpet.

Livet på Vestergård sa...

Verkligen jättefin stol du köpt!
Priset har jag ingen aning om :)

Galleri MochB sa...

Kanske det kunde ordnas bloggträff i kolonistugan ;O)

Ullis sa...

Snygg stol! Priset kan ju vara nästan vad som helst; ingen aning.

Vi planerar bloggträff med Sabina. We'll keep you posted!