24 juli 2008

Hemma igen

äntligen hemma igen, det är nog alltid lika roligt att komma hem fastän det är roligt att vara på resande fot. Vi hade en väldigt lyckad resa till Sverige, har gjort en massa fynd både på Mig & Alice i Säter, på Lavendel & romantik i Borlänge och hos Susanne (me & Alice) och sen var vi ju runt på en hel del loppisar. Ni kan inte veta hur glad jag var att få handla för kronor, hemma skulle jag betalat så mycket mer för allt det jag inhandlat. Tänk vad glad man kan bli för en skål för tio kronor, då man vet att den hemma skulle ha kostat nästan 10€, alltså tio gånger så mycket. Har inte hunnit fotografera alla mina fynd så ni får ge er till tåls, skall visa dem så småningom. Min lägenhet är en enda röra just nu , eftersom det står en massa loppisfynd överallt. T.om. hunden har svårt att hitta en tom plats att lägga sig på. Han är ingen liten en så han behöver ganska mycket utrymme, min "lilla" älskling väger ju hela 80 kilo.

Här har han ändå lyckats lägga sig till ro.



Eftersom jag inte hunnit fotografera min nya saker, så här är till dig Majsan och alla er andra också, min underbara Madonna, hon är nästan 80 cm hög.




Lyckades få min pojkvän så intresserad att vi kanske gör en ny resa till Sverige nästa vecka, men få se nu, det verkade vara lite svårt att få med en paketbil på båten, tänkte att vi kunde koma med den, så att vi kunde få hem lite större saker den här gången. I vår Touran rymdes inte så mycket....

Kram Sabi

Inga kommentarer: