27 juli 2008

Lite av varje

Nu har jag äntligen fått röjt här hemma, det känns bra. Har hunnit fotografera lite av mina fynd från resan också inte allt faktiskt. Skulle gärna se att sakerna hittar sina rätta platser först. Skall visa er något i alla fall, fastän de kanske inte kommer att stanna där. Har jobbat hela veckan med ett av mina sidoarbeten och är ganska slut, skall ännu idag dra en grej och sen nästa vecka blir det vila igen. Om det blir en resa nästa vecka till Sverige är ännu oklart. På båten över är det ganska fullt så problemet ligger då i att få över bilen också. Det är ju själva idén med resan att vi får med paketbilen. Har lovat syrran också att hämta min gamla däckstol till henne samtidigt i fall resan blir av. De har redan en sån, men en kompis till den är ju aldrig fel, eftersom de tänkt göra en solavdelningen på altanen i nästa år. Då får jag åka dit för att sola mig eftersom min balkong är så liten att man inte kan få plats med något annat än en däckstol och därför skulle den nu få åka till Sverige.


Lådan köpt hos Susanne, korset köpte jag på Lavendel & Romantik i Borlänge.
Skorna är mina egna och skallran ett loppisfynd.


I torsdags gjorde jag två goda gärningar, jag donerade blod, eftersom jag fått flere sms om att det behövdes blod, så hade jag faktiskt lite dåligt samvete och gick för att ge lite av mitt. Dagens andra goda gärning var då jag efter blodgivningen gav mig av till torget för att köpa 5 kilo jordgubbar för att frysa in. Ha ha haa inte var det alltså fråga om nån riktig god gärning, men tänk vad härligt sen i vinter när jag kan plocka fram lite jordgubbar och tänka på sommaren. Lite jordgubbar lämnade jag faktiskt ofrysta så att jag kan få njuta av dem färska.



Smaskigt värre...

Skall visa er de försilvrade ljusstakarna jag hittade på konkursuppköparens butik i Solna, blev helt i extas då jag visste vad de var värda och såg priset på dem, betalade mellan 40 och 75 kr styck för dem, en är Tinekhome, två Lene Bjerre och två något annat.



De har inte riktigt fått någon egen plats ännu, men så småningom....
Visst är de fina??!!

Före resan fick Janne uppsatt en hel del hyllor här i lägenheten som hittills bara stått på golvet och samlat damm, nu får de hänga på väggen och samla damm istället hi hii..
Vill visa er mina skrythyllor ovanför matbordet, hyllorna i säg är inget att skryta med de är bara vanliga lackhyllor från Ikea.



framför hyllorna i taket hänger en gamla ljuskrona som jag funderar på att spraymåla vit, vad tror ni, kan man lyckas att få det jämnt. Jag minns att då jag köpte denna krona för ca100 år sen då jag studerade så fanns det även vita, men jag hade ju inte ännu kommit in i min vita fas i livet då, så det blev denna gråa variant.

Ha en bra fortsatt helg

kram Sabi

3 kommentarer:

A home far away sa...

Oj så många fina saker du har hemma hos dig, gillar verkligen ljusstakarna!

Hälsar Gunilla i ett stekhett Singapore

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Sabi!

Ja, vad trist att du aldrig kom till oss! Nästa gång då kanske? Fast ni kanske inte åker till dessa trakter igen? Vi ligger på Gylletorget iaf, i korsningen, med pizzerian mittemot. Åker man på Sockenvägen så ser man det.

Vilken fin låda du köpt hos Susanne... För att inte tala om korset från Majsan! Jättesnyggt ju!

Du , jag tror att din takkrona blir så fin vit. Tror att det kan bli bra med vit sprayfärg. Kanske behövs ett par lager, men det gör ju inget om det inte är helt perfekt. Shabby kan man ju alltid skylla på då! ;)

Ljusstakarna dina är ju bara sååå fina!!! Och vilka priser! Grattis!

Sköt om dig!
Kram Hanna

IKT i min vardag sa...

Hej! Vad kul att du tittade in och lämnade en go kommentar så att jag hittade till dig :-)
Välkommen till bloggvärlden! Du har en väldigt fin sida.

Kram