3 augusti 2008

Sista semesterveckan

Imorgon startar min sista semestervecka, igen har sommaren förflutit alltför fort.... snyft.
Alltid samma sak, i början av semestern känns det som om man skulle hinna med en massa saker, men sen märker man plötsligt att semestern är slut och allt det där man tänkt göra är ogjort. Samma sak varje år.

Imorgon skall jag och Helena göra en liten utflykt, vi skall till två affärer med gamla saker och sen skall vi besöka en inredningsbutik som ligger ca 100 km från oss. Skall bli riktigt roligt att ta en tur bara vi damer, Helenas dotter följer också med. Får se om det blir några fynd.

Vi gjorde inte en annan resa till Sverige, utan det blev Estland och spa istället, nog så skönt med äkta semester. Hittade en gubbe som sålde gamla möbler och han hade en helt underbar skänk, men han skulle ha så mycket för den, så den fick bli kvar. Det skulle dessutom ha varit lite jobb med den, eftersom den var skrapad på färg, men inte ihopsatt. Alla lås och nycklar och allt var intakt men jag tyckte 600 € var lite väl mycket. Så nu gäller det att hitta något billigare här hemma istället eller att ta en tur till Sverige senare i höst.

Ha det bra så länge

Sabi

7 kommentarer:

Dalatorpet sa...

Hej :-) jag kan berätta hur jag gjorde. Du kanske kan berätta hur jag får en sån där vacker tidning med vårt namn på som jag sett flera ha på framsidan av bloggarna.

Dalatorpet sa...

maila mig på lindawallmark@me.com
Jag kan maila dig sidan jag använder och koden jag satt in och var :-)

Dalatorpet sa...

hmm jag hittar ingen mail till dig heller?? skicka mig din mail så skriver jag ett beskrivande mail som du får i morgon och om du fortfarande har frågor sedan så maila bara

Dalatorpet sa...

Härligt nu räknas det på
jag la upp ett sidoelement för varje räknare för att det skulle se bra ut ett tips bara :-)du behöver bara inkludera startkoden i det ena sidoelementet

alegni sa...

tack för besöket hos mig!
jo, precis så är det med semesterplanerna varje år o ändå lär man sig aldrig ;)
jag har tretton stora mariskålar o tre mindre. jag kämpar emot att skaffa flera, men lyckas inte till hundra procent ;))

Levindas Värld sa...

Hej!

Va roligt att du fått inspiration till att börja blogga! Det är så roligt att läsa andras bloggar för genom dem får man med sig så mkt ideér och energi tillbaka hem till sig :)

Din blogg är jättevacker! Ser fram emot att följa dig, du visar mkt fint på dina bilder.

Sen vill jag såklart säga att det är jätteroligt att du gillar 2:an med text på som jag gör, va kul :)

Självklart kan jag skicka till Finland, det är inga problem. Saken är bara den att du får betala ganska hög frakt, det skulle kosta 70 svenska kronor att skicka till Finland.

Siffran kostar ju 79:- så det är upp till dig att avgöra hur du vill göra med tanke på frakten som i så fall också läggs på. Så totalt 149 svenska kronor.

Kramis och ha en fortsatt trevlig helg!

alegni sa...

OJ, har du så många!
jag ligger ju i lä ;)
visst är det roligt med nya vänner, är det ok om jag länkar dig?