10 augusti 2008

Mitt rosa kök

Hej igen,
nu har det gått en vecka igen och jag har inte hunnit sätta in några inlägg. Blir så sur på mig själv då jag ser hur mycket ni får gjort. Men nu skall jag i alla fall sätta in några bilder från mitt lilla hem.




Mitt matbord, med utsikt över balkongen.




Min vitrin som hör till matbordet och stolarna.

Ingen av er kommer att tro mig när jag säger vad dessa kostat, fick dem på 70 % rabatt för att träet i dem hade spruckit, vilket jag ju tyckte att bara vara shabby chic. I bakgrunden skymtar mitt rosa kök. Egentligen hade jag tänkt att mitt kök skulle bli vitt, med valnötsarbetsskivor. Men när vi kom in i butiken, så stod mitt kök där i ett hörn, inte ett modellkök utan ett kök som inte blivit uthämtat p.g.a. dödsfall, synd, men tur för mig. Jag fick ett vackert kök till ett bra pris, sen att det dessutom passade in var ju bara ren tur. Vi behövde inte alltså fixa mycket för att få det på plats, eller rättare sagt Janne. Vi beställde till två övreskåp och en hurts blev över. Jag är rätt nöjd med resultatet, fast det inte blev den färg jag tänkte. Gillar ju rosa också, men risken att man blir trött på färgen är ganska stor. Man kan ju alltid ta fram penseln då man tröttnat.












Som ni kan se så gillar jag prylar i mängder, så köksskåpen är belamrade med grejer. De gamla glasburkarna är praktiska att ha till många saker, som torkad svamp, som jag fyllt en av dem med. Skåpfärgen blir inte riktigt den rätta på bild, det har jag märkt tidigare, men ni får föreställa er hur de är. Jag har nog lärt mig att gilla dem, fast jag nog inte skulle ha beställt sådana. En av de bästa sakerna med köket är att i en av lådarna kan man dra ut ett strykbräde, jättepraktiskt och sen har jag en härlig vy framför mig från sjättevåningen då jag stryker. Tyvärr stryker jag nog inte oftare fastän platsen är bättre än hos de flesta.

Eftersom det är ganska vackert väder där ute skall jag nog ta mig en kvällspromenad. Man sover så mycket bättre då man varit ute och rört på sig innan läggdags.

Hälsningar Sabi

1 kommentar:

Levindas Värld sa...

Hej!

Men gud så sött och fint kök du har, jag älskar också rosa :)

Och vilket otroligt fint vitrinskåp du har, me like!

Ville bara fråga om du ville beställa en 2:a med text på av mig?

Har nämligen 1 kvar, men annars lägger jag ut den på Tradera tänkte jag.

Jag kommer garanterat kika in hos dig många ggr framöver, du verkar ha det jättefint hemma!

kramen!