15 februari 2010

Tulpaner = vår



Nu har definitivt våren smugit sig in hos oss. I lördags var jag tillsammans med en väninna på lite shopping, härligt att få komma ut lite emellanåt och inte bara sitta inne och trycka. Jag tog förstås tillfället i akt nu när jag inte kan bära saker så min väninna var min "assistent". Införskaffade en vaxduk, mitt livs första, med magnolia blomtryck. Jannes kommentar när han kom hem och såg den var; usch jag hatar vaxdukar! Nåja inte kan jag väl säga att jag egentligen är någon fan av dem jag heller, men jag tyckte mönstret på denna var så vackert och dessutom är det ju pink and white. Måste ju upprätthålla bloggnamnets standard.

Vaxduken kommer rån Lene Bjerre, en av mina absoluta favoriter i designvärlden. Köpte även servetter i samma tryck. Det fanns ännu ett kuddfodral i samma tyg, men det fick bli kvar ännu. Men kanske nästa gång...



Köpte också ett helt fång, närmare sagt 30 tulpaner. Jag tycker att tulpaner är så vackra när de är knoppiga, men tyvärr blommar de ut så fort. Det är alltid lika svårt att välja när det finns så många vackra färger. Denna gång valde jag lila och vita tulpaner. Egentligen tycker jag att då man blandar många färger får man det bästa resultatet. Kannan som jag satte tulpanerna i är också ny, den köpte jag på Pussukas slutförsäjlning. Vacker i all sin enkelhet.


Till gårdagens Valentines middag hade Janne köpt dessa bakelser, jättesöta och riktigt smaskiga.

kramar

3 kommentarer:

alegni sa...

jag är inget stort vaxduksfan jag heller, men ute i uterummet har vi också vaxduk på bordet. det är så praktiskt eftersom det är så lätt att torka av den.
vilken imponerande tulpanbukett du skaffat! jag har ännu inte kommit mig för att inleda tulpansäsongen. får se om det slutar med att att jag helt hoppar över dem i år ;)
ha det gott!

Vecka - Vecka sa...

Tack för kommentaren!
Vaxdukar är inte alltid kanske så mysiga, men den där var ju riktigt fin!
Härligt med tulpaner!
Lotta

Unknown sa...

Tack för din goa kommentar hos mig! Det gjorde mig glad:)
Kram! Annaleena från
annaleenas hem