15 februari 2011

Årets muminmuggar


Nu är de här vårens och sommarens mumin muggar. J kommer att bli överlycklig(not). Vi har säkert 40 mumin muggar redan, så det finns inte plats.
Visst är de fina, helt färger i min smak! Men vet ni vad hon heter? Det är tusen kronors frågan det.


Jo det är Såsdjuret, utkommer i mitten av mars. Såsdjuret är gift med Råddjuret och deras barn är Sniff, för den som inte visste det.

Och så Lilla My som blåser såpbubblor. Borde utkomma vecka 16.

Måste ha!

Kramisar

11 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Kanske man kunde dricka ur en ny varje dag under året, så har du en orsak att köpa många fler ;O)

All The Things I Love sa...

Hemma hos oss har vi också skåpen fulla med muminmuggar, men dessa skall jag nog också köpa! Vilka sötisar!Det skadar ju inte heller att den ena muggen är rosa, eftersom det är min favoritfärg :)

Anonym sa...

mullekin noi pinkit! :P

t. Jenni

Ullis sa...

Lilla My ska hem till mig!

Pink and white dreams sa...

Redigerade lite, så att ni fick lite ny info om vem Såsdjuret är.
Rosa är ju också en av mina favoriter.
Kiva Jenni kun olet löytänyt tänne.

Louise sa...

Min favvo i muminvärlden är sniff så mamma såsdjur skulle jag skaffa genast ifall jag samlade ;)

Livingroom sa...

Hejsan!
Tack för din trevliga kommentar. JAg hinner själv inte alltid kommentera, men läser gör jag... Jo teen finns på blogger, på malldesignern under de andra typsnitten. Där hittade jag massor... roligt..!
Ha det så bra!

Livet på Vestergård sa...

Härliga muggar :)
Jag tycker absolut att du ska planera in ett besök till Quriosa. Den finns i Jungsund, en liten bit norr om Vasa.
Ha en skön helg! kram Kicki

Moster och jag sa...

Härliga muggar!! Jag gillar rosa så dessa muggar kommer säkert hem till mig inom en snar framtid.
Fast nog är det ganska överfullt med mumin muggar här också.
Ha en skön helg! kram Maj-Gun

Skogsdoft & havsbris sa...

Åh så söt den rosa muggen är, en sån vill jag ha! Eller flera... ;)

Anonym sa...

Finns på www.muminboden.se =)