10 februari 2011

Svinkallt och fårskinn






Nu är det så där smällkallt där ute igen. Just så där sjuttons kallt att man hellst av allt sitter inne och myser under en filt, med en bra bok eller en tidning.

Hade eftermiddagen inbokad för nagelfix, någonting jag gör en gång i månaden. Efteråt brukar jag sticka mig in hos Fida, det gjorde jag även idag. När jag var där innan nyår så hade de två fårskinnsfällar i fönstret, när jag undrade vad de kostade meddelade de mig vänligt att skyltningen inte var till salu. Mycket mystiskt kan man ju tycka eftersom allt i butiken väl är donationer.

Idag gick jag pånytt in där och undrade om fällarna möjligtvis var till salu eftersom de inte var kvar i skyltfönstret. Och jo, det var dom, passligt slitna och tilltufsade, men absolut inte för mycket.
Har inte ännu en plats för dem, men kanske på de två tomma stolarna kring matbordet. De två andra stolarna har redan varsin fäll. Jätteskönt och varmt att sitta på när det är kallt. Nu är de ute på balkongen för att ta kål på alla djur som möjligtvis lever i dem.


När vi var i Stockholm i januari besökte vi Mathilde, en av mina favoritbutiker, där införskaffade jag en härlig skinnmössa. Den har varit jätteskön nu när det varit så kallt. Den är i läder och kaninskinn, än har ingen kastat ruttna tomater på mig...



kramar

3 kommentarer:

Skogsdoft & havsbris sa...

Det var ju konstigt, att fårskinnen först inte var till salu! :O Tur att de ändrade sig sen i alla fall. Vad är skönare än ett riktigt fårskinn när det är så här kallt! Hade tänkt försöka komma ut och röra på mig ikväll, men kölden gjorde att det var mer lockande att parkera mig i soffan istället... :D
Häftig mössa du köpt, garanterat varm! :)
Ha det så bra! Kram!

alegni sa...

fårskinnen ser så lurviga och gosiga ut, ungefär som du i din nya mysse. jag har ett kaninskinn att ha runt halsen, men jag vågar inte använda det längre. yngre sonen blir så irriterad på mig... :)
skön helg! kram

Anonym sa...

kanilakki :( :(

t. Jenni