18 juli 2010

Sommarauktion




Igår var vi hela dagen med H på sommarauktion ca 40 kilometer hemifrån. Vi kunde inte i vår vildaste fantasi tro att vi skulle spendera hela dagen där, men det fanns så mycket grejer som skulle klubbas bort och så lite folk på plats. Det mesta gick jättebilligt. Det var fråga om 2 och 4 €, för det mesta. Ibland var det nästan så man började gråta när man märkte att något jättefint gick jätte billigt. Tyvärr har man ju inte lagerutrymme för alla möjliga prylar.

Kan sen tycka om att gå på auktion, det är något speciellt med det, pirrar lite i magen och så där. Sen kanske man blir lite väl ivrig ibland. En dam ropade in en hel drös med skidor och stavar igår, då hon trodde att hon ropade på en gammal ladugårdsdörr. Så kan det gå om man inte hänger med.

Jag fyndade några saker, några zinkfat, en gammal mjölkkanna eller den är nog ingen kanna för den är så stor. Heter det stonka kanske?
H gjorde också hon en hel del fina fynd, t.ex. ett gammalt tvättkar.
Vi köpte också varsin gammal skolplansch, min med Noas ark motiv och H:s med holländskt landskapsmotiv. Det finns en orsak bakom H:s val av motiv, men den storyn tar jag inte här på bloggen.



Som ni kan se massor med härliga prylar, de gamla säckarna var t.o.m. rentvättade.

H under mitt paraply, som jag var smart nog och tog med, det var nämligen stekhett hela dagen.


Våra fynd!


varma sommarhälsningar

5 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

Va kul!! Jag hade fullkomligt handlat ihjäl mig:) Du gjorde allt några riktigt bra fynd!

Marika

alegni sa...

det är roligt med auktion. när jag var liten gick jag ofta på auktion - en gång (jag var kanske 11 år och gick på auktionen ensam) ropade jag in en byrå för 5 mark. mamma var inte särskilt glad när jag cyklade hem för att be henne hämta byrån med bilen, för det var ingen liten byrå, men den har fått stanna i mitt barndomshem sedan dess och har varit till stor nytta :) en annan gång ropade jag in ett par oxhorn som gjorts om till klädkrok...
det var fina saker på auktionen du gick på, så jag förstår att du var sugen på mycket mer än det du kom hem med!
kram

Livet på Vestergård sa...

Fina fynd!
Det var auktion inte långt härifrån i dag, men tyvärr hade vi inte möjlighet att åka dit. Jag hoppas att det kommer nya möjligheter :)
Ha det bra! Kram Kicki

StrandviksVillan sa...

Wow så fina fynd!!
Längesen jag varit på auktion, har inte riktigt tålamod med allt väntande... Och så brukar det man vill ha bli så dyrt, men ni hade ju tur!

Må så gott!

Louise sa...

Oh jag älskar också auktioner! För 10-15 år sedan då jag började springa på auktioner var det ganska tätt av dem, numera är det inte så ofta det ordnas auktioner här i mina trakter...
Fina fynd du/ni gjorde. Ah både sangrian och jordgubbarna, såväl som rabarbersaften i tidigare inlägg ser alla så smaskiga ut! Nam!!