1 juli 2010

VVS del 5



Äntligen är badrummet klart. Efter tio och en halv vecka utan dusch och framförallt toalett, är det en lättnad. Man kan inte tro hur besvärligt det kan vara före man är mitt i det. Jag säger bara håh hå. Självklarheten med rinnande vatten varje dag är något jag uppskattar mera nu. Viist gick det att bo här, men skulle vi ha haft möjligheten att vara någon annanstans under tiden skulle vi nog båda gladeligen skuttat iväg. Dessutom har ju hunden inte kunnat vara hemma, eftersom han anatgligen skulle ha ätit upp arbetarna på dagen då vi varit på jobb. Så ni kan tro att saknaden efter honom varit stor. Nästa vecka kommer han sen hem och oj vad vi skall njuta då tillsammans.

Janne drog de sista penseldragen i hallen igår, så nu börjar den också vara klar, nu fattas bara några lister, men han har lovat att de skall komma upp idag. Det betyder att jag äntligen får tillbaka min hall. Man kan hänga kläder och lämna skor där! Jippii! Byrån och det gamla skåpet får komma fram ur sina täcken. Får se hur mycket damm de dragit i sig. En hel del är det säkert för i resten av lägeneheten har jag redan flera gånger varit tvungen att torka damm, det kommer nytt fram hela tiden, medan det gamla lagt sig. Så här kommer det att vara åtminstone en månad till innan hela trappans renovering är klar.







Som ni ser, är det bara rosa detaljer numera. Men lite rosa måste man ju i alla fall ha. Det som man inte kan se om man inte är riktigt nära är ju förstås detaljerna i kaklet. Väggen mittemot lavoaren har en svag blomdetaj i vitt, samma kakel finns i duschen mellan de två metallfärgade kakelborderna på höjden. Men för att kunna se dessa detaljer måste ni komma hit. Jag är rätt så nöjd med badrummet, bristerna ligger i kakelarbetet, inte i min val.

Gillar skarpt det att nu kan man lätt med handdukar och annat ändra på stilen, det var ju svårare förut på den gamla toaletten, där väggarna vara rosa.




PS. Jannes sista penseldrag

6 kommentarer:

Louise sa...

Ja det är bara för en utomstående att konstatera att bra blev det när det blev klart - fast jag kan tro att vägen dit inte varit lätt....Fint med rosa detaljer!

Ullis sa...

Grattis till det nya badrummet!

Galleri MochB sa...

Så fint det blev! Och byggdammet får du nog dras med länge... tycker det dyker fram hos oss ännu idag ;O)
Och tusen miljoner TACK för gåvan som anlände häromdagen. Den förgyllde min dag :O)
Trevlig helg!

Moster och jag sa...

Jätte fint ert badrum blivit. Men jobbigt under arbetets gång, kan jag tänka mig.
De rosa detaljerna är riktigt fina, själv gillar jag rosa.
Ha en skön helg!!

Livet på Vestergård sa...

Så fint det blev!
Jag kan tänka mig hur jobbigt det var att inte ha ett fungerande badrum. När vi gjorde om köket var vi utan kök i flera veckor också. Men man får ju lön för mödan sen när det är klart!

StrandviksVillan sa...

Oj så skönt att ha det klart och snyggt blev det också!
Vilket bra ljusinsläpp genom glasteglet, fint!

Grattis till de tre åren :)