29 juni 2010

Pimp my balcony




Efter att allt annat blir klart inomhus är det balkongens tur att få sig en ansiktslyftning. Lite har jag donat där redan, så att man kan sitta där ute. Jag köpte nya sittdynor till stolarna, en tablett till bordet, vill inte ha en bordduk som flyger omkring. Jag köpte också två mattor. Balkongen är inte inglasad, så ett problem är ju det att man måste plocka in dynor och mattor i risk för regn. Det är ju lite tråkigt kan jag tycka. Dessutom skulle man ha mycket längre glädje av balkongen om den skulle vara glasad, för då skulle man kunna vara där längre på hösten och redan tidigare på våren. Dynorna och mattorna är från Hemtex, som har rea nu och tabletten till bordet köpte jag på Tokmanni, den kostade hela 2,50€. Inte var dynorna och mattorna heller dyra.





Igår bestämde jag mig för att skaffa ny canvas till regissörstolarna, som jag redan tänkt slänga. Råkade se i någon inredningstidning att någon målat om sin stol och bytt tyg och då konstatera jag att det ju inte kan vara alltför svårt för mig heller. Tyget jag köpte är vitt, men jag har ännu inte bestämt mig för vilken färg benen ska få. För tillfället är de två stolarna i olika brun nyans, kanske jag bara skrapar och betsar dem, så att de blir lika.
Skulle också vilja hitta amerikanska flaggor att sy på stolsryggarna, men det är lättare sagt än gjort. Är det någon som har en idé var jag kan hitta en sådan i storlek 10 x 20 cm? Får gärna vara canvastyg den med.


ha en skön dag, här ser det ut att bli varmt.

3 kommentarer:

alegni sa...

du får nog hoppa på första bästa flyg och hämta hem flaggor därifrån där de finns i överflöd ;)
fina kuddar, jag har likadana, fast tvärtom :)
kram

Ullis sa...

Snygga kuddar! Jag har samma randiga inköpta ifjol. Skulle ha lust att köpa några med stjärnor...

MIN LYCKA ♥ sa...

Snyggt!!
Där kan du ha det mysigt i sommar!