17 juni 2010

Bloggträffen

Oj vad det var kul att träffa alla bloggare igår. Jag körde tre timmar för att kunna vara med, men det var det absolut värt. Tack Ingela för att du tog emot oss i ditt underbara hem. Det var precis så fint som man kunnat ana. Köket är för härligt, ljust, stort och funktionellt.
Tänkte visa lite av de godsaker vi smaskade på igår.






Härliga pajer och sallader. Mums.


och efterrätt förstås.

Efter all mat och allt snack var jag tvungen att avlägsna mig ganska tidigt tyvärr. Men jag hade ju mina tre timmar framför mig igen. Hemresan gick bra, såg bara en hjort, men den hoppade in i skogen och inte ut på vägen, som tur.
Tack alla ni som var med det var jättekul att träffa er.
Planerna på nästa bloggträff är redan i full gång. Träffade Ullis över lunch och vi smidde planer....

15 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Haha det är bra det :O) T:fors som gäller nästa gång då... Skall bli kul att se då vi alla klämmer in oss på dina 55 m2 ;O) Det var verkligt kul att träffas! Skön helg!

alegni sa...

be careful with what you wish for, nästa gång är vi kanske 20 som kommer ;)
tack själv, sabi, för att du tog dig tid att köra så många kilometer för träffen!
hoppas vi ses snart igen!
kram

Ullis sa...

Hjärtligt välkomna för att hälsa på oss i Tammerfors, tjejer!
Stället är ännu oklart, men vi har många idéer vi funderar på...

Tack för igår, S!
Jätteskoj som alltid. Har du tröttnat på väskan redan? Kom ihåg vem som har första tjing på den!

Kram!

Sabina sa...

Hej Sabi!
Tack för senast... det var väldigt trevligt att träffas! Det var synd att man måste åka så tidigt, jag hade inte riktigt lika lång körväg som du (och stötte inte på någon hjort heller!)men det var tidig väckning följande dag.
Ha en riktigt skön sommar!
Kram, Sabina

Livet på Vestergård sa...

Visst var det värt kilometrarna att få vara med på träffen.
Vi såg en älg på hemresan, men den befann sig som tur var bakom älgstängsel.
Trevliga planer ni har ;0)
Kram Kicki

Kamomilla sa...

Du är tuff du, som tog och reste så lång på bloggträff! kanske jag också gör det nöästa gång? Fast jag har 5 timmars resa...

Nicole sa...

Ja du var verkligen den mest långväga gästen! Det blev verkligen en lyckad träff med mycket god mat och trevliga bloggvänner! Vi får no ta och spinna vidare på detta med Tammerfors...

Trevlig helg!

Nicole sa...

Men kom ihåg att öva på Närpesdialekten före det. He je it lett ti ha e kvitt pied tå e var gåråt...;)

Louise sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig - på det sättet hittade jag ju hit till dig! Ja då stämmer det jag såg på bilden från österbottniska bloggträffen, tyckte nämligen att jag kände igen dig på gruppbilden :) Själv bloggar jag alltså under namnet Louise men kallas ju allmänt för Lusse...
Har just skrollat igenom din blogg och märker att ni har stor remont på gång:) Kul! Nu har du en ny läsare för jag ska garanterat titta in här också i fortsättningen!

Anonym sa...

Hej!

Hittade hit från någon annan bloggerska som också varit på bloggträff, och jag kan bara inte låta bli att kommentera din tro, hopp & kärlek-bild. Du skriver att de är fel väg, men vet du, de är precis den väg de ska vara! :) Man ska se dem från vänster till höger, och sen är det valfritt om man vill se dem rätt inifrån huset, eller om man vill att de som går förbi ska se dem rätt! :)

Ha en skön helg! :)

/Sara, jakobstadsbo! ;)

Pink and white dreams sa...

Tack Sara för din kommentar. Har någongång hört en historia om att sjömännen skall hitta hem med hjälp av symbolerna och därför ska de vara rätt väg utifrån sett. Men, men det finns väl två idor på allt!

alegni sa...

den teori jag hört om symbolerna är att korset ska hänga närmast kyrkan, precis som den gör på storgatan i jakobstad :)

Liljas Corner sa...

Det var jätteroligt att träffas hos Ingela och jag ser fram emot ett besök i Tammerfors med glada bloggisar ;) Tusen tack igen för det fina hjärtat!
Jag var tvungen att göra Jane Austin-testet som du har på din sida, och jag var Elinor Dashwood. Jag håller faktiskt på och läser Förnuft och känsla just nu, och det stämmer nog! :)

Ha en skön helg!

/Nina

All The Things I Love sa...

Det var verkligen god mat vi fick!
Jag gillar namnet på din blogg :) De är mina absoluta favoritfärger! :)

Kalasgott sa...

Ser fantastiskt gott ut!

Mysiga blogg du har!