22 juni 2010

Sommarsöndag




På söndagen var vi hos vår snälla granntant. Janne brukar hjälpa henne ibland. Nu var vi där och satte hennes platt-TV på väggen. Vi har med J liksom adopterat henne, vi har ju inga nära släktingar här var vi bor, så det passar bra med en reservmormor. Av mina mor- och farföräldrar finns det faktiskt ingen kvar tyvärr. Adoptivmormor P gav t.ex. till första maj hemgjord mjöd. Det var jättesmaskens.

P har en liten kolonistuga ca 5 km från stan. Den består av bara ett rum och kök, med sovutrymme på övervåningen. På övervåningen är det inte ståhöjd. Jag har också lovat hjälpa "mormor" med städning av övervåningen nästa vecka.

I söndags hämtade jag hem en vacker pion och syrener. Tänk att det ännu fanns sådana som inte blommat ut. Jag var helt säker på att alla redan blommat ut vid det här laget. Nu har de fått stå och dofta hemma hos oss, så att vi också kunnat njuta lite av sommarblomster.
Pionen fick jag slänga idag, men syrenerna håller sig.




4 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så bra att du/ni hittat en mormor att adoptera! Det är säkert till glädje för er alla tre.
Här väntar jag ivrigt på att mina pioner ska slå ut :)
Kram Kicki

StrandviksVillan sa...

Så vackert med syrenerna nere i vasen! Måste jag nog också pröva, har en lämplig stormlykta.

Hihi, såg att jag fastnat på din ena bloggträffsbild :D
Visst skulle det vara jättekul att träffas igen i din stad!

Nu ska jag bara jobba två kvällar till, sen är det seeemeeesteeeer!!!

Kramkram!

Ullis sa...

Härliga blommor du har! Syrenerna är jättefina, men helt omöjliga att ha hos oss. Vi är nämligen båda allergiska...
Jag har också samma situation som du ang. egen familj långt borta och avlidna mor- och farföräldrar. Som tur har jag hittat mig en brittisk låtsasmormor C. Hon är helt fantastisk och jag önskar att jag kommer att vara lika tuff som hon är nu som 90-åring.
Trevlig midsommar!

All The Things I Love sa...

Vad trevligt med en extra mormor! En sån vill jag också ha :)