19 juni 2010

Bloggträffen del 2

Ett inlägg till från bloggträffen. Ingela hade kommit på en rolig idé om att den person som får en annorlunda tallrik än de andra under kaffet, vinner en sak. Gissa vem som var den lycklige, jo JAG. Jag vann en fin bok som heter Viihdytään pihalla (vi trivs på gården). Tror jag var den enda bloggerksan på träffen som inte har någon gård, men vid en närmare titt i boken hittade jag idéer som kan förverkligas inomhus eller på balkongen.


Ljusstaken gjord av drivved är speciellt vacker. Måste leta drivved under midsommaren hos mamma.

Dessa stolsöverdrag var mycket enkla att fixa till eftersom man inte behöver sy en enda söm. Det behövs bara lite nålar och textillim.

Försökte sätta in fler bilder, men av någon anledning svänger de sig fel väg hela tiden. Är det nån som vet varför?

Dessa underbart vackra trådrullar var Ingela så snäll och delade med sig av. Jag tyckte dessa två var extra fina för den mörka färgens skull. Tack ännu snälla du!

kramar

7 kommentarer:

All The Things I Love sa...

Jag kikade också igenom boken och föll för idéen med de tygklädda stolarna. Kanske något för ett framtida bröllop ;)

Livet på Vestergård sa...

Många fina tips och ideér i den boken :)

Nilla Q sa...

Tack för ditt besök hos mig! Alltid lika roligt att få en ny blogg att besöka:)

Vilken härlig bok, inspiration är aldrig fel.

Kram Pernilla

Ullis sa...

Grattis till boken! Verkar intressant med många inspirerande idéer.
Ha en fin midsommar!

Louise sa...

grattis till vinsten! trådrullarna blev jag sugen på... :)

MIN LYCKA ♥ sa...

Grattis till dig! Alltid kul att vinna, brukar ju inte ske så ofta:)
Jag gillar också ljusstaken. Nu fick jag en idé till vad som kan göras med all drivved jag samlar på mig under sommaren i stugan, till min sambos förtret!!:O)
Marika

Galleri MochB sa...

Jag hann också få en hel del ideér ur den fina boken :O)